Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozhodování spotřebitele na trhu udržitelné módy
Řehůřková, Monika
Řehůřková, M. Rozhodování spotřebitele na trhu udržitelné módy. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Bakalářská práce se zabývá rozhodováním spotřebitele na trhu udržitelné módy. Cílem bylo zmapovat spotřebitelské chování a faktory, které ovlivňují rozhodování jedince při nákupu módního zboží. Práce obsahuje teoretická východiska zahrnující problematiku spotřebitelského chování, udržitelnosti a marketingové komunikace. Vyhodnocení probíhalo prostřednictvím dotazníkového šetření u 105 respondentů, na základě kterého byla navržena komunikační strategie pro nově začínající módní značku udržitelné módy.
Percepce udržitelné módy generace Y v České a Rakouské republice
Márová, Barbora ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Tato diplomová práce řeší vztah mileniálů k udržitelné módě napříč dvěma středoevropskými státy - Českou republikou a Rakouskem. Cílem je zjistit, jak přistupují k udržitelné módě, co je ovlivňuje v nákupu udržitelné módy a jakou roli hraje kulturní odlišnost mezi těmito dvěma státy v případě udržitelné módy. Průzkum probíhal formou dotazníkového šetření a data byla zpracována pomocí několika metod - t-testem, lineární regresí. Bylo vypozorováno, že se mileniálům v obou státech udržitelná móda líbí. Liší se zejména v ochotě připlatit si za produkt i za předpokladu, že by si měli koupit méně oblečení. Dále jsme zjistili, že se tyto dva státy liší zejména v míře požitkářství a vzdálenosti moci. I tyto faktory mají určitý vliv na percepci udržitelné módy. Klíčová slova: udržitelná móda, mileniálové, luxusní móda, kultura, TPB
Vnímání udržitelných výrobků módních značek z pohledu zákazníků
Rybářová, Eliška ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
V bakalářské práci se věnuji tomu, jak zákazníci vnímají udržitelné výroky módních značek. Zkoumám, jak názory zákazníků ovlivňují jejich nákupní chování a jakým způsobem reagují na udržitelnou komunikaci módních značek. Cílem práce je zjistit, zda zákazníci jednají v souladu s jejich přesvědčením o udržitelnosti a do jaké míry se nechají ve svém rozhodování ovlivňovat. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části seznamuji čtenáře s pojmy udržitelnost, green marketing, green washing a nákupní chování. Uvádím příklady organizací, které se aktivně snaží o nastolení udržitelné společnosti. V praktické části seznámím čtenáře s metodikou výzkumu. Představuji data získaná z kvantitativního výzkumu doplněného o data z kvalitativního výzkumu. Na závěr hodnotím výsledky výzkumů a zodpovídám výzkumné otázky.
Fenomén Slow Fashion v současném Česku
Hoang, Thuy Duong ; Lánský, Ondřej (vedoucí práce) ; Hyánková, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem slow fashion, který ve formě hnutí vznikl jako reakce na vývoj dnešního módního průmyslu. V první části je nejdříve vysvětlen pojem fast fashion, jeho hlavní znaky, obchodní modely, které vedly k jeho vzniku, jako je například outsourcing a také jeho socio- environmentální dopady. Dále se práce věnuje postupnému pronikání konceptu udržitelnosti do módního průmyslu a následnému vzniku konceptu slow fashion. Druhá část na základě kvalitativního výzkumu ve formě polostrukturovaných rozhovorů se zabývá vybranými značkami české slow fashion módy. Výzkum analyzuje primárně hlavní motivace zakladatelek vybraných značek k jejich založení, přístup těchto firem k výrobě a distribuci produktů a jejich celkový postoj k dnešní módě. KLÍČOVÁ SLOVA fast fashion, slow fashion, udržitelná móda, textilní průmysl, konzumerismus
Etické spotřební chování generace Z v oblasti udržitelné módy
Ibrová, Barbora ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou etické spotřeby generace Z oblasti udržitelné módy. Konkrétně se zaměřuje na specifika etické módní spotřeby udržitelně uvědomělých příslušníků generace Z a na jejich motivace a bariéry nákupu udržitelných a etick alternativ. Teoretická část vymezuje pojmy fast fashion a udržitelná móda, dále se soustředí na etické zákaznické chování a charakteristiku generace Z jako zákazníků. Praktická část obsahuje ných rozhovorů s eticky uvědomělými příslušníky generace Z, ze které jsou následně nastíněny základní motivace, bariéry a specifika udržitelné módní spotřeby mladých eticky smýšlejících zákazníků. Výzkum u respondentů případě spotřeby mezeru mezi hodnotou a akcí a sníženou citlivost na značku. Jako udržitelným nákupům byl identifikován dobrý pocit a originalita, jako největší bariéra se projevila vysoká cena a omezená nabídka střihů a designů.
Udržitelná móda jako součást cirkulární ekonomiky
PUDIVÍTROVÁ, Jitka
Diplomová práce se zabývá environmentálními dopady módního průmyslu a jejich zmírněním pomocí uplatňování udržitelných a cirkulárních principů. Objasňuje základní terminologii v oblasti udržitelné módy a analyzuje postoj českých spotřebitelů k tomuto druhu módního zboží na základě dat z vlastního průzkumu. Dále zkoumá, do jaké míry jsou cirkulární principy součástí výrobních postupů u českých výrobců módy.
Udržitelnost v módě
Matějovcová, Dominika ; Soukup, Petr (vedoucí práce) ; Remr, Jiří (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu udržitelné a pomalé módy, konkrétně tomu, jak se udržitelnost a myšlenky pomalé módy promítají do přemýšlení a spotřebitelského chování spojeným s módou v prostředí České republiky. V teoretické části jsou popsány klíčové pojmy spojené s touto problematikou a přiblíženy negativní dopady módního průmyslu. Práce se zaměřuje na spotřebitelské chování spojené s jednotlivými stádii životního cyklu oblečení a motivaci respondentů k takovému chování. V práci byl použit kombinovaný výzkumný design. V první etapě proběhlo kvantitativní CAWI dotazníkové šetření, které bylo v druhé etapě doplněno polostrukturovanými rozhovory s respondenty zajímajícími se o udržitelnou módu. Analýza v praktické části ukazuje vztah mezi zájmem o udržitelnou módu a sociodemografickými ukazateli pohlaví, vzdělání, ekonomický status a region. Jako stěžejní fáze udržitelného chování se ukázal nákup/pořízení si oblečení a následná maximalizace jeho využití. Zájem o udržitelnou módu se zároveň ukázal jako prediktor většiny udržitelného nákupního chování, které bylo voleno v dotazníkovém šetření nejčastěji. Výsledky také ukazují, že kromě opravy a šetrného praní nebývá oblečení věnována speciální péče. Práce také navrhuje podněty k dalšímu výzkumu, které vyvstaly z polostrukturovaných rozhovorů;...
Návrh komunikační strategie pro značku WIN-WIN shop
Vilišová, Barbora ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce na téma "Návrh komunikační strategie pro značku WIN-WIN shop" se zabývá propojením marketingové komunikace a udržitelné módy. Pojednává o značce WIN WIN love, jejím vzniku a komunikační strategii. V teoretické části práce definuje termíny marketingová komunikace, marketingový mix a komunikační mix, u něhož pak dále rozebírá reklamu, podporu prodeje, public relations, přímý marketing a osobní prodej. Popisuje teoretická východiska spjatá se značkou, rozebírá její identitu a hodnotu. V deskriptivní části práce specifikuje vznik a popis značky a analyzuje její cílovou skupinu podle modelu Galaxie GIM. V analytické části se práce zabývá jednotlivými prvky marketingového mixu, dále pak popisem současné komunikace s ohledem na její silné a slabé stránky, a na závěr hodnotí jednotlivé faktory značky pomocí SWOT analýzy. Závěrečná část práce je věnována primárnímu výzkumu, který je proveden pomocí metody online dotazování prostřednictvím dotazníku. V závěru práce vyhodnocuje výsledky dotazníku a navrhuje doporučení na konkrétních příkladech za účelem zlepšení komunikační strategie do budoucna.
Přístup českých módních návrhářů k otázkám udržitelnosti a jejich komunikace směrem k zákazníkům
Kubů, Karolína ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce mapuje udržitelnost v módním průmyslu a způsoby, jakými lze udržitelnosti dosáhnout. Jejím cílem je definovat udržitelnost a udržitelnou módu, přiblížit environmentální, sociální a ekonomickou problematiku v tomto byznysu a představit postoje úzké skupiny klíčových aktérů, jimiž jsou módní návrháři. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část představuje různé definice udržitelnosti a snaží se je aplikovat na módní průmysl. Rozebírá, jakým způsobem mohou být udržitelnější firmy, módní návrháři a konzumenti módy a jakým překážkám na této cestě čelí. Dále představuje modely a strategie, s jejichž pomocí lze udržitelnost do módní tvorby implementovat. V praktické části jsou analyzovány hloubkové rozhovory s českými módními návrháři, kteří přibližují své postoje k udržitelnosti v módě, a aktivity, které praktikují, aby jejich tvorba byla udržitelnější. Pro výzkum byla zvolena kvalitativní metoda, která pomáhá nastínit postoje a názory z různých úhlů pohledu a umožňuje prozkoumat jak a proč se k tématu přistupuje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.